Opzet zoekwoordenonderzoek

Wist je dat uit onderzoek blijkt dat tachtig procent van alle online content door niemand gezien wordt. Niemand! Dat betekent dat je van de 10 artikelen die je maakt, je er 8 net zo goed niet kunt maken. Dat is echt zonde van je inspanning, energie en geld. Om je op weg te helpen laten we een zoekwoordenonderzoek uitvoeren naar 3 thema’s die voor iedere gemeente relevant zijn.

Denk mee over het zoekwoordenonderzoek van TYPO3gem

Wist je dat uit onderzoek blijkt dat tachtig procent van alle online content door niemand gezien wordt. Niemand!

Dat betekent dat je van de tien artikelen die je maakt, je er acht net zo goed niet kunt maken. Dat is echt zonde van je inspanning, energie en geld. Om je op weg te helpen laten we een zoekwoordenonderzoek uitvoeren naar 3 thema’s die voor iedere gemeente relevant zijn. 


Denk mee

Heb je 1 of meerdere thema’s, laat het ons weten door een mail te sturen aan info@typo3gem.nl


Het is onze inzet om deze data te ontsluiten, waardoor je van tevoren weet welke content je kunt maken, waar jouw doelgroep behoefte aan heeft. Je weet dan: wat wil jouw doelgroep, wat zoekt de doelgroep, hoe zoekt de doelgroep, waarom zoekt die doelgroep en wanneer zoekt de doelgroep? De data halen we uit Google. 

Je kunt de data gebruiken voor betere content op de site, in je nieuwsbrieven, je sociale media-berichten. De boodschap is dan veel eenduidiger.

Welke thema’s vind je belangrijk

Omdat de resultaten van dit onderzoek voor ieder lid van TYPO3gem relevant zijn, bepalen wij niet welke thema’s onderzocht worden. Laat ons weten welke speerpunten voor jou gemeente gelden en laat het ons weten. Je kunt denken aan thema’s als verduurzamen van een woning, omgevingsvergunning aanvragen of het wijkteam benaderen.

Houd bij het doorgeven van het thema rekening met de volgende vragen:

  • Op welk onderwerp wil je graag gevonden worden?
  • Voor welke doelgroepen?
  • Welke doelgroepen zijn relevant om te beïnvloeden online?
  • Wat zijn de zoekwoorden per onderwerp waarop je denkt dat deze doelgroepen zoeken?
    Bij voorkeur uitgesplitst per doelgroep.
  • Welke diensten of informatie van de gemeente wil je vervolgens onder de aandacht
    brengen van deze doelgroep(en)? Graag per doelgroep aangeven.